Életünk La Gomerán

Viva La Gomera!

Garajonay-csúcs, La Gomera teteje

2018. szeptember 21. 09:32 - Élet La Gomerán

A legmagasabb pont (1487 m) neve is és a sziget nagy részét elfoglaló nemzeti park neve is Garajonay. (Ejtsd gáráhonáj) A monda szerint Gara és Jonay, a szerelmespár nevei fonódnak össze a csúcs nevében is örökre, szétválaszthatatlanul.

Egyik júniusi szombaton, amikor annyira tiszta volt az idő a parton, hogy úgy gondoltuk, talán fenn is az lesz, elindultunk meghódítani a csúcsot. Több irányból kijelölt útvonalak visznek fel a csúcsra, mi Igualero felől mentünk. Odafelé a GM2-es főúton elmentünk autóval Pajarito körforgalomig, ott Alajero irányában, majd nem sokára letértünk Igualero felé. Először elmentünk egy kilátóhoz, ahonnan gyönyörű látvány nyílt az óceánra, a Fortalezára (1243 m) és ha tiszta idő lett volna, akár La Palmát, El Hierrot is láthattuk volna. Itt áll a gomerai füttynyelv emlékműve is. Nagyon békés, tiszta levegőjű hely, 1200-1300 m magasan.

A túraútvonalunk a falu előtt indul, ahol az út egy éles kanyart vesz, jobbra (ha a falu felé megyünk), azaz Északi irányba kell elindulnunk egy ösvényen. 1800 m-t gyalogoltunk a csúcsig, szinte alig érezhető az emelkedő (134 m a teljes szakaszon) - nagyon könnyű útvonal.

A tetőn épített kilátó és felhők, enyhén szitáló esővel fogadtak bennünket. A kilátót egy, az őslakos guanche-k áldozatbemutató helye köré építették fel. El kell még mennünk ide, hogy szebb kilátásunk legyen Tenerifére, a Teidére. Sajnos nem tudtunk fotózni még ehhez hasonlót sem.

A kép forrása Parques Nacionales en Red.

A piros könyv (Rother Walking Guide) 19-es túra utolsó szakaszát jártuk meg, oda és vissza.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.